GYIK

 

Gyakran Ismételt Kérdések

A Webáruház ruházati termékeket forgalmaz. A termék adatlapján szereplő termék képek eltérhetnek a valóságtól, előfordulhat, hogy illusztrációként szerepelnek. Az ilyen eltérésekért a Webáruház nem vállal felelősséget.

A megrendelések feldolgozása és a teljesítése A Megrendelésről a Webáruház rendszere a Megrendelőt egy automatikus e-mailben tájékoztatja.  

Szállítással kapcsolatos kérdések

Mennyi a kiszállítási idő, illetve mely napokon szállítanak házhoz?
A Megrendelt termékek kiszállítása hétköznapon 8 és 17 óra között futár útján történik. A termékek kiszállítását két szerződött partneri futárcég, a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag- Logisztikai Kft. (2351 Alsónémedi, GLS Europa u 2, telefon: +36 1 802 0265), és a FoxPost Zártkörűen Működő Részvénytársaság (Székhely: Magyarország, 3200 Gyöngyös, Batsányi utca 9. Telephely: Magyarország, 1097 Budapest, Táblás utca 36-38.) végzi. Amennyiben a megrendelt termék készleten van, és miután a GLS, vagy a FOXPOST felvette azt, a szállító partnerünk a rendelést követő akár 1-3 munkanapon belül kézbesíti.
A szállítás pontos időpontjáról a GLS, vagy a FOXPOST ügyfélszolgálata tud felvilágosítást adni.

A csomag feladásáról történő értesítés
A csomag feladásakor A GLS és a FOXPOST e-mailben értesíti a címzettet, hogy a következő munkanapon csomagja kiszállításra kerül. Az e-mail tartalmazza a csomagszámot és az átvétel módját. A kiszállítás napjának reggelén, értesítést kap a címzett, mely tartalmazza a futár telefonszámát, a GLS Ügyfélszolgálat telefonszámát és egy 3 órás időablakot a várható kézbesítésről. FOXPOST esetén a felhasználó egy kódot kap, amely aktiválásával az előzetesen kiválaszott automata egyik ajtaja kinyílik, és a csomag átvehető lesz.

Mennyibe kerül a szállítás?
Jelenleg a szállítás regisztrált vásárlóink számára 1190 Ft csomagautomatás átvétzel esetén, és 1390 Ft házhozszállítás esetén. Amennyiben azoban a vásárlás értéke több, mint 15000 Ft, lehetőség van az “Ingyenes szállítás” opció kiválasztására is.

Hova szállítanak?
Magyarország határain belül bárhova.

Van lehetőség személyes átvételre, vagy ponton történő átvételre?
A Megrendelt termékek kiszállítása a vásárlási folyamatnál /regisztrációnál megadott szállítási címre történik. Jelenleg nincs lehetőség személyes átvételre. GLS csomagponton azonban szintén lehetőség van átvenni a terméket

Kiszállítás meghiúsulása

A kiszállítási kísérlet meghiúsulása esetén e-mailes értesítés kerül kiküldésre. Az e-mailben megadott linken keresztül a címzett kiszállítási rendelkezést tud rögzíteni, melyben kérheti a kiszállítást egy új időpontban, egy másik címre.

Fizetéssel kapcsolatos kérdések
A Webáruházban feltüntetett termékek árai bruttó árak, 0 % ÁFA összeget tartalmaznak, mivel a vállalkozás alanyi adómentes.

Van lehetőség utánvétre/ készpénzes fizetésre a szállítás folyamán?
Utánvétes átvételre jelenleg nincs lehetőség

Bankkártyával lehet fizetni?
Természetesen a webshopban van lehetőség bankkártyás fizetésre. A tranzakció biztonságáról pénzügyi partnerünk, a Barion gondoskodik.

Nem kaptam meg a számlát, milyen módon juthatok hozzá?
Jelezze a hibát az info@memebolt.hu címen, és orvosoljuk a hibát.

Szavatosság, Jótállás

A kiszállított termék hibás
Amennyiben a kiszállított termék hibás, hiányos vagy sérült, lehetőség van futár jelenlétében jegyzőkönyv felvételére és ha a termék hibája indokolja annak visszaküldésére. Ez esetben a hiba kivizsgálása és a mielőbbi intézkedés céljából Fogyasztó értesíti a webáruházat (e- mail: info@memebolt.hu). 

A termékekre van garancia?
Amennyiben a kiszállított termék sérült, lehetőség van futár jelenlétében jegyzőkönyv felvételére A hiba kivizsgálása és a mielőbbi intézkedés céljából Fogyasztó értesíti a webáruházat (e-mail: info@memebolt.hu)

Pénzvisszatérítés, elállás

Van-e lehetőség a megrendelés lemondására?
Amennyiben Ön rendelt terméket, de időközben meggondolta magát és már nem tart igényt a termékre, akkor többféleképpen is eljárhat.

Amennyiben már elkészült a csomagszám, akkor e-mailben vagy telefonon tudja jelezni az elállási szándékát az ügyfélszolgálat felé, mi pedig továbbítjuk a kérését a futárszolgálat felé.

Ha valamilyen oknál fogva nem tudjuk időben feldolgozni a kérést és a kiszállítás mégis elindult, javasoljuk, hogy utasítsa vissza a csomag átvételét.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (256 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

·         A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.

·         A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.

·         A kártyahasználat tiltott.

·         A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.

·         A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

·         Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.

·         A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

·         A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.

·         A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

·         Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő#slszolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.

·         Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző “back”, “reload” illetve “refresh” segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő#slszolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő#slszolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 256 bites titkosítású TLS kommunikációs csatorna?

A TLS, a Transport Layer Security elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 256 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 256 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk a TLS alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program a TLS segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 256-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.